7-03-2015

Pic de l'Estanyó

Collada de Meners

Vall de Sorteny, des de la Collada dels Meners

APROXIMACIÓ: Barcelona - Andorra - Ordino - Vall de Sorteny. Deixem el cotxe a l'aparcament on s'acaba la carretera. Amb els esquís els peus i la motxilla a l'esquena, seguim la pista que ens porta fins el Refugi de Sorteny, on ens esperen per sopar.

Ja som al matí del dissabte. Sortim del refugi de Sorteny ben esmorzats, temps anticiclònic i motxilles lleugeres; tot plegat sembla que triomfarem. Comencem a foquejar per pujar per la Vall de la Cebollera i travessem a la Vall de la Serrera per la collada amb neu dura. Un flaqueix per l'esquerra i enfilem la pujada còmoda i ràpida per la ampla vall seguint el GRP fins els Clots de la Serrera. Per enfilar la collada, es decideix pujar per la dreta però anem a sortir a la carena del Cap de la Serrera. No és el lloc mes adient per baixar a la Vall de Ransol i hem de passar per sota del Cap de la Serrera amb grampons i esquís a la motxilla fins la Collada de Meners. Una part del grup ha desestimat continuar la pujada i el resta hem decidit baixar tots plegats per la Vall de Sorteny. La neu de baixada molt bona fins el refugi. Tarda tranqui-la i molt agradable en el refugi de Sorteny.

1. ** Vall de Sorteny, Vall de Sorteny, des de la Collada dels Meners des de la Collada dels Meners

1. Botes/esquís de muntanya/pells, bastons i ganivetes
  2. Arva, pala, grampons, piolet
  3. Forro Gore-Tex, guants...
  5. Ganyips, entrepans i tot el que vulgues carretejar.
  6. Protecció solar (cremes, barret, ulleres)
  7. Màquina fotografiar

Mapa Andorra (Editorial Alpina) - Escala 1:25.000

Participans

Històric: Pic de la Serrera
Veterans C.E.C.: Arnau, Rosa, Jordi, Pedro, Josep P., Ricard, Alex, Eli, Albert, Ramón, Josep A., Toni, Lluís O. Marcel, Alba, Lluís Roca