8-02-2003

2013 m

Arribant a la Portella d'Ogassa

Per la carena

El Pirineu oriental amb poca neu

El cim mes a prop

Ermita de Sant Martí

APROXIMACIÓ: Barcelona, Vic, Ripoll, Sant Joan de les Abadesses, Ogassa, ermita de Sant Martí. Deixem el cotxe en un petit aparcament al costat de la ermita.

Un dia esplèndid. Sortim de l'ermita de Sant Martí d' Ogassa a les 10:31 a la cota 1325 m. Els primers tres quarts d'hora son de pujada fins la Portella de Ogassa (1807 m). Decidim anar a fer el Puig Estela, que està a l'Est i deixem el Taga a l'oest però, sempre està present darrera nostre. La temperatura es confortable tot i que teníem por de passar fred. Durant tota l'excursió vaig amb la granota que amb van regalar la M. Antònia i la Neus pel meu aniversari. Va de conya. La pujada al Puig Estela es molt agradable des de la Portella d' Ogassa, que és el més fort de tota l'excursió. Arribem al cim a un quart d'una, no està gens malament. La baixada pel mateix itinerari però molt més ràpida. A tres quarts dues som un altre cop a l'ermita. 680 m de desnivell. Pel celebra-ho anem a dinar al restaurant de San Quirze de Besora. La Neus s'ha quedat a casa estudiant. Es el seu futur.