17-09-2011

Deixem el cotxe per sobre del Refugi Montserrat. Boires a la depressió

Pista fins el Coll de Pal

Vista al massís del Puigmal

Pujada al Puig Estela des de Coll de Pal. Al fons, el Costabona.

El poble de Pardines i Puigmal al fons

Carena Serra Cavallera: El Puig Estela cada vegada mes a prop

La fita del Puig Estela: impresionant

Amb el zoom a la llunyania el Pirineu Oriental

Baixada per la carena direcció a la Portella de Ogassa

Gaudint de les vistes per la carena

Puigmal al fons

El darrer esforç fins el Coll de Pal

Coll de Pal

Refugi de Montserrat

APROXIMACIÓ: Camprodon – Colònia Estevenell – Pista en bon estat direcció a la Serra Cavallera i refugi Montserrat. Deixem el cotxe a la pista per sobre del refugi. L’últim tram de pista, sols apta per vehicles alts o 4x4. Els turismes s’han de deixar a l’alçada de Cal Frare. També es pot accedir per Ogassa.

Comencem la caminada per la pista fins el Coll de Pal. Seguidament, girem a l’Oest per començar la carena que ens portarà directa al Puig Estela. La pujada per la carena és una “disfrutada”, amb unes vistes magnífiques al Pirineu Oriental, sent el Massís del Puigmal a l’Oest, el rei de totes les muntanyes i a l’Est, el Massís del Canigó. De pujada ens trobem un grup de voltors que estan prenent el sol però, aviat alçant el vol al veure la nostra arribada. Arribem al cim amb rapidesa i facilitat. El Puig Estela està culminat per una torre gegantina feta pedra a pedra (segurament tot va començar amb una fita de 3 pedres). Seguim la marxa per la carena però, ara de baixada fins un coll marcat abans d’arribar a la Portella d’ Ogassa. Ara canviem de direcció i tornem al Coll de Pal però, per la vall, deixant els contraforts de la Serra Cavallera a la nostra dreta. Un camí molt agradable, amb ramats de pastura. Passem per l’estany del Tarter, avui sec i seguidament, el sender torna a enfilar-se per guanyar alçada i arribar novament al Coll de Pal. Una baixada per la pista i arribem al punt d’inici. A estat una volta a la Serra Cavallera molt agradable i amb un temps magnífic.

1. *
  2. Fàcil
  3. Pista d'accés des de Cal Frare fins el refugi Montserrat. Millor 4x4 o a peu. Aparcament turismes al voltant de Cal Frare.