9-10-1999

Refugi d'Amitges

Agulles i Estany Gran de Amitges

Tuc de Saboredo:

Des de l'aparcament del Parc d'Aigüestortes fins el refugi s'han de guanyar 745 metres. Aquest cop sembla que la cosa va prou be i sols necessitem un hora i tres quarts. Una vegada al refugi ens donen la bona noticia de que dormirem amb lliteres. Darrera del refugi estan situats dos estanys molt bonics i tranquils: Estany de la Munyidera i el dels Barbs, un lloc ideal per fer un dinar i recuperar les forces de l'aproximació al refugi. Son dos quarts de dos de la tarda quan comença l'aventura en direcció al Tuc de Saboredo. Per una traça força marcada que guanya alçada i deixes a l'esquerra l'estany de la Munyideta i a la dreta les Agulles d'Amitges, s'arriba a un coll a 2617 m. A partir d'aquí i seguin la línia de la cresta s'arriba a un punt on, ja el camí mig perdut, les fites són les companyes i que obligant a donar un tomb a la vessant nord per arribar a continuació al cim. Una vista fantàstica s'obra els meus ulls. Sols un grup de quatre muntanyencs es troben en el coll d'Amitges. Són les tres de la tarda. Davant nostra es troba el Pic d'Amitges. Uns ganyips, aigua i som-hi a per ell !

Pic d'Amitges:

L'arribada al Pic d' Amitges es prou fàcil si la sortida es fa des del Tuc de Saboredo, com és aquest cas. Sols una baixada per la cresta sense dificultats fins el coll d’Amitges i seguir les fites per el vessant sud fins arribar al mateix cim amb molt poca estona. L'arribada es prou agraïda perquè des de aquest cim tenim una vista esplèndida a la Vall Gerber, on es troba el Refugi metàl·lic de color taronja anomenat "Refugi Gerber Mataró" Aquesta vall i fins el Refugi abans dit vam arribar amb la M.Antònia i la Neus l’estiu de l'any 1997. La baixada un altre cop pel mateix camí fins el coll d'Amitges i tornada al Tuc de Saboredo perquè m’havia oblidat la tapa de la màquina de fotografiar i seguidament per la coma on es trobant els estanys de la Munyideta i dels Barbs fins el refugi. Un sopar de pel·lícula i abundant: crema de porro, espaguetis amb tomàquet i seva, llom amb prunes i confitura de pera i raïm, i tot per tat sols mil cinc-centes pessetes ! El refugi era ple de gom a gom.

1. Botes de trekking
  3. Cantimplora
  6. Forro polar
  7. Entrepans, fruita, ganyips i tot el que vulgues carregar.