1/2-03-1997

Pic de l'Infern: cim !!!. Al fons el Puigmal

Pic de l'Infern

Aresta Pic de l'Infern

APROXIMACIÓ: Barcelona –Ripoll – Camprodon – Setcases – Vallter (pistes d’esquí). Deixem el cotxe al parking.

Trobada al C.E.C.el dijous. Cap sortida preparada i jo amb l'idea al cap d'anar a Vallter. Arriba l'Agustí i s'apunta l'Ander. Ja neu suficient a tot el Pirineu i no val la pena anar més lluny. Dos dies d'esquí de muntanya a tope.

Dissabte: 1 de març de 1997:

Deixem el cotxe a l'aparcament de Vallter i agafem la vall que ens porta al Pic de la Dona. Una pujada fàcil i molt maca. Amb poca estona s'arriba al coll de Mantet i després es puja per l'areta, que es força ampla i fàcil de assolir amb els esquís. Seguím en direcció al Pic de Basivers, Bastiments i Refugi de Ull de Ter. Vením del Pic de la Dona i la pujada al de Basivers es molt maca per una pales amples fins el mateix cím. Després de fer el Pic de Basivers seguim per l'aresta sense dificultats fins el cim. Tínc problemes amb els grampons per no tenir-los ben graduats. La baixada la fem per la pala amb neu bona fins arribar al coll de la marrana, que la neu estava crostada i en mal estat. Baixem fins el refugi d’Ull de Ter amb compte.

Diumenge: 2 de març de 1997:

El dia es molt bonic, potser massa bó i tot. Sortim del Refugi de Ull de Ter fins el coll de la Marrana, baixem a la coma del Fresser i anem pujant la vall en direcció al coll de l'Infern. Deixem els esquís i pugem amb grampons i piolet fins el cim. Les vistes són magnífiques. En solitari vaig fins el Puig de Tirapits. Els companys estaven cansats de fer cims. Fàcil des del coll de l'Infern. La tornada pel Torrent de les Barraques sense perdre gaire alçada, saltar el coll de la Marrana i fins l’aparcament de Vallter.

Mostra un mapa més gran

1. ***

1. Botes/esquís de muntanya/pells/bastons i ganivetes
  2. Manta términa, Arva, pala
  3. Piolet, Grampons
  5. Protecció solar (cremes, ulleres...)