15-10-2011

Bastiments - Pic de Freser

Pujant per les pistes de esquí

Gra de Fajol i Coll de la Marrana

Arribem a les Collades de les Comes de Malinfern

Coma de l'Infern

Vista des del Coll de la Marrana

APROXIMACIÓ: Camprodon - Setcases - Vallter 2000 (pistes d'esquí). Ampli aparcament per deixar el cotxe, sobre tot fora de la temporada d'esquí. Un altre opció és pujar pel GR-11 que passa pel Refugi de Ull de Ter (C.E.C.); en aquest cas, deixarem el cotxe a l'última corba abans d'arribar a l'aparcament de Vallter.

Comencem la caminada per la pista que surt del telecadira de 4 places. La pujada és continua però cal prendre un ritme per pujar còmodament. No ens adonarem que ja hem arribat al platiu superior, que travessarem plàcidament direcció al Coll de la Marrana. La pujada fins el coll està molt marcat amb senders fressats i fàcils de pujar. Vista fantàstica a la Coma de l'Infern i els cims que l'envolten. Seguidament seguim la carena del Coll de la Marrana direcció al Bastiments, que es puja pel llom esquerra per sender que s'enfila en sigues, sagues fins que sortim a la Creu del Bastiments. Ara les vistes son més espectaculars i mes llunyanes. Seguim la carena del Bastiments fins la punta Nord. Comença la cresta de baixada direcció a les Collades de les Comes de Malinfern. La cresta és fàcil però cal estar en atenció contínua. Arribats a les Collades, el camí s'enfila fins el Pic de Freser. Amb un dia fantàstic com avui, la cresta és molt tranqui-la i segura; amb mal temps pot ser una trampa i un mal son. Des grimpem per baixar per la Coma de l'infern i anar a trobar el GR-11, que ens guiarà plàcidament fins novament retrobar el Coll de la Marrana, que avui no ventava, un pel estrany quan sempre ens queixem en aquest indret. Davallem el coll i resseguim el camí de pujada per anar a l'aparcament de Vallter.

3. Amb neu s'ha d'anar amb el material adecuat: grampons, piolet.