30 i 31-05-1982

Pic d'Aneto

Acampada a la Besurta

Verificant els grampons amb les botes

El Francesc preparant la corda

Pujada al Refugi de la Renclusa

La Renclusa

El Salvi jugant

Ara el Francesc

Coll i Estany de Toro

Rafael, Joaquin i jo, en el Coll de Toro

Gaudint de la vista i el pensament en els núvols

Salvi i Francesc

Rafael

Francesc

Joaquin

Jo mateix

Baixant a la Gelera de l'Aneto. El Mario obrint traça

Les boires ens complicant la pujada

APROXIMACIÓ:Barcelona, Terrassa, Cervera, Balaguer, Benabarre, Graus, Benasque. Seguim la carretera direcció a los Llanos del Hospital i seguim per pista fins a la Besurta, lloc on fem l'acampada amb tendes.

Dia 30: La Besurta - Coll i Estany de Toro

No hem tingut un temps genial; les boires ens han fet la punyeta però, hem pogut aconseguir els objectius. El primer dia anem direcció al Coll i Estany de Toro. Passem pel Refugi de la Reclusa, Coll de la Renclusa, Aigualluts, coma del riu Escaleta i Coll i Estany de Toro. Un recó amb bones vistes i solitari. Aquest és el camí per anar al Tuc de Mulleres. A la baixada passem pel Forau dels Aigualluts, on la impressionant cascada de les aigües de la glacera de l’Aneto desapareixent en el Forau i tornen aparèixer a la Vall d’Aran (Güells del Joeu). Tornem al campament i a descansar que demà ens espera una bona caminada.

Dia 31: La Besurta - Pic de Aneto

Ens aixequem d’hora i m’entres preparo la motxilla i sento parlar a uns altres muntanyencs que estan acampats al costat de les nostres tendes i reconec una veu: òndia reconec aquesta veu: és el Mario Pedrosa, un altre Rodamon i pujarem junts fins el cim. El Rafael es quedà a la tenda. El dia abans vàrem caminar força anant al llac de Toro i els Aigualluts i no es veu en cor de pujar avui al Aneto. El camí de pujada al cim és el clàssic: La Besurta, Refugi de la Renclusa, Portillón Superior, glacera de l’Aneto, Coll de Corones i Pic d’Aneto. La baixada pel mateix camí. Recollim tendes i veiem all Mario que busca les claus del cotxe, que no troba, i pensa que les podia haver perdut en el cim, quan va treure el paquet de tabac per fer un cigarret. El baixem amb nosaltres fins a Barcelona a i l’endemà tornarà amb la segona copia. Un incident però amb una victòria, Visca !