Serra de Vilobí

24-09-2009

GR 171 - Etapa 5: Forès-Vimbodí

La nostra mascota: La Pruna. Al fons l'Ajuntament, bar...

Un esmorzar de forquilla

Senan

APROXIMACIÓ: Barcelona - Montblanc per la AP-2. A la sortida, seguim la N-240 fins l'Espluga de Francolí. Girem a la dreta direcció a Blancafort i Solivella per la TV-2336. Creuem Solivella per la mateixa carretera fins arribar a la T-233 direcció a Tàrrega i que aviat deixarem per girar a la dreta per la T-222 que ens porta a Forès. Un niu d'àligues. Deixem els cotxes en un descampat, prop de l'ajuntament-bar.

Avui el moviment de cotxes ha sigut ràpid. Ens hem trobat tots plegats a L'Espluga de Francolí i hem deixat un cotxe a Vimbodí, que està molt a prop de L'Espluga. La mestressa del bar ens tenia la taula parada: entrepans, olives, begudes, cafès, dolços... Una mica sorpresos per que la trucada del nostre organitzador era sols avisar de la nostra arribada, per si tenien que preveure el pa del dia i mira per on, tot estava preparat. La sobretaula va ser llarga però s'ho valia. Tips com a lladres, comencem la caminada, potser a les onze del matí però com tot serà baixada... je, je. A la sortida de Forès, un sender ens enfila per la Serra del Tallat i que anirem carenan durant tota la seva llargària fins que arribem al poble Senan. Seguidament flanquegem la Serra de Vimbodí fins el mateix poble. La nota de aquest itinerari són els molins del Parc Eòlic que segueixen les parts altes de les dues serres. Els camins son majoritàriament senders i camins de carro, molt agradables i amb bones vistes a la Conca de Barberà i Serra de Prades.

Mostra un mapa més gran

1. **
  2. Jornada de 7 hores

1. Sabates de trekking

Mapa Institut Cartogràfic de Catalunya - Escala 1:25.000

Manuel Parrado, Óscar Pérez, M. Antonia Moreno, Rosa Moner, Anna Mesalles, Teresa Larrieu, Ferran Ibáñez, Laura Prieto, Lluis Costa, M. Antònia Saladrigues, Lluís Roca i la Pruna