05-09-2009

TOSSAL BOVINAR i PIC DE LA COLILLA

Tossal Bovinar

Tossal Bovinar: Un sonriure

Els estanyons (Vall de Madriu - Andorra)

Pic de la Colilla o dels Estanyons

Coma de Sirvent

Refugi Estanys de la Pera

No ens hi podem estar: peus a l'aigua

Estany inferior de la Pera

ITINERARI: Barcelona – Manresa – Guardiola de Berguedà (Túnel del Cadí) – Martinet. A la sortida de Martinet, una carretera secundaria puja per la dreta direcció a Lles. Creuem el poble i continuem per la mateixa carretera, ara mes ampla i amb mes bones condiciones. Arribem al Refugi del Cap del Rec. Seguim una pista en bon estat destí els Estanys de la Pera. Passem pel Refugi del Pradell, a l’esquerra i ja seguidament a la primera corba tancada que travessa el torrent de les aigües procedents de Setut, aparquem el cotxe en un racó de la pista.

No trobareu camí marcats ni senyals però el camí és molt evident i el Tossal Bovinar el tenim sempre davant nostre. Pugem per sobre de la pista i entrem a un prats molt suaus procedents dels contraforts del Tossal Bovinar. Hem de guanyar alçada tenint preferència per pujar per la part esquerra en direcció al llom del cim esmentat. No espereu·ho arribar al fons de la coma per pujar directa al llom. El camí mes evident es anant entrant en el bosc no gaire tupit i anar a trobar el llom per la part baixa. Una vegada en el coll, la pujada amb sigues sagues i arribem a un avancin. Una pujadeta més i arribem a dalt del Tossal Bovinar. Vistes fantàstiques al Nord Est: Tossa Plana de Lles, Pics de Setut i Extremera; al Sud: Serra del Cadí; al Nord Oest: Monturull, Pic de Perafita, Serra del Sirvent. Anècdota: al arribar al cim (2800 m), un conill surt corrent i s’amaga en un cau. Baixem al coll en direcció al Pic de la Colilla i veiem la Collada Fonda i la Coma Extremera: molt maca per fer una volta i anar a petar als Clots de Setut (un altre ocasió). Seguim la carena on gaudim els vessants Nords escarpats i la Vall de Madriu direcció al Pic de la Colilla. Una pujada dreta però gens feixuga i arribem al Pic de la Colilla o dels Estanyons, nom que l’hi donen els dos estanys que estan al fons de la Vall de Madrid. Les vistes son les mateixes que des del Tossal Bovinar però amb altres perspectives i a mes apareix la Coma de Sirvent, que baixem còmodament fins el Refugi dels Estanys de la Pera. Una parada per dinar a l’estany inferior i seguim la pista de tornada direcció al Refugi de Pradell. Arribem a una cruïlla on es troba el Refugi de les Pollineres, un aparcament i uns prats per fer pic-nic i carns a la brasa. Seguim la pista de l’esquerra i amb poca estona arribem al punt de inici.