30-04-2009

Puig de Bassegoda

Ens treiem les botes per creuar la riera

El Puig de Bassegoda

Sortida de la grimpada

Mare de Déu de les Agulles

APROXIMACIÓ:Barcelona – Torelló (C 17) – Túnel de Bracons –Les Preses – Olot – Castellfollit de la Roca – Montagut de Fluvià – Sardenes:Seguim la pista i aparquem al quart i últim aparcament (Pont d’en Valentí)

La Riera de Sant Aniol és molt freqüentada en temporada d’estiu. No ens estranya gens, és una vall molt bonica. El camí passeja pel voral de la riera i en molts cops l’hem de creuar, en tres cops ens hem tingut que treure les sabates (A la primavera convé portar damunt una tovallola petita per eixugar-te el peus).El camí passa per la Farga, el Molí de Riu, el Gomarell, pont de fusta, El Goleró i el Torrent, on enllacem amb el GR-11 per un sender que s’enfila de valent i s’endinsa per un boscmolt humit fins la tartera i el Coll Roig. Ara el camí ja no puja tant i arribem a Can Principi. Des de aquest punt ja veiem el Puig de Bassegoda.Un flanqueig però sense deixar de guanyar alçada per sortir a una pista (Coll de Principi). Trobem un cartellon ens indica del camí que hem de seguir pel Puig de Bassegoda. Sortim a un prat i girem a l’esquerra per guanyar els últims metres fins el cim. Una grimpada fàcil amb trams assegurats donen mes al·licient a la pujada. Arribat dalt del cim, un prat verd, florit i unes vistes arreu son els nostres premis a l’esforç, per que la caminada es “llargueta”. La baixada perla mateixa grimpada de pujada i a la base de la paret, anem a trobar la tartera sud que la baixem fins el Coll de Riu. Seguim una pista i la tornem a deixar per seguir un sender fins el Santuari de la Mare de Déu de les Agulles. El sender continua baixant i sortim als prats de Can Agustí. Aixeta d’aigua (abans, res de res). Sols ens queda seguir la pista que ens porta al punt d’inici. Dos-cents metres abans d’arribar-hi, ens trobem amb la segona font, llàstima no haver-la trobada al mig de la caminada.

Per una informació mes acurada de la sortida, entreu a la fantàstica web “Senderisme i Teca”