24 i 25 Març 2007

[Itinerari] [Dificultat] [Material] [Fotos] [Cartografia] [Participans]

24 de Març de 2007

25 de Març de 2007

La sortida de veterans aquest cop ha complert el clàssic mal temps però per fi ha caigut aquest metro de neu pols tant esperada, desprès d´un hivern sec. Dissabte 10:00, arribem a Benasc i està nevant, guau !! Seguim la carretera i tenim que posar-hi les cadenes al cotxe, bé cadenes, ara són de roba com unes calcetes. El cotxe el tenim de deixar a peu de carretera a la cruïlla on surt la pista de l´hotel de los Llanos de L´Hospital. Amb els esquís els peus "foquejem" pel mig de la pista fins l´hotel. Una aturada i seguim, ara tota la colla, en direcció a la Besurta. No parava de nevar i el camí era autèntic hivernal i.... estem a finals de març? La Besurta amb metres de neu és desconeguda. Arribem al refugi amb una lleugera "barrufa". L´estada al nou refugi és "tope" acollidor. El sopar de tres coberts i la nit amb orquestra de rocs. Al matí no nevava però està mig cobert i les prediccions no son gaire bones. Els més agosarats sortim direcció a La Maladeta i els prudents decideixen tornar cap a vall. Arribem a la cota 3000 i sembla que el temps no millora. Decidim treure pells i baixar. En Pedro, "el petrolero", neteja les soles dels esquís amb petroli. Al cap de 300 m, coi, sembla que el temps millora i les boires se’n van però ja és massa tard i continuem una baixada amb neu pols d´aquelles que difícilment s´oblidan. Novament al refugi recollim el resta del material i seguim la baixada fins el cotxe. Sols per gaudir de la companyia i de la tant esperada neu pols, ha valgut la pena la "quilometrada".

1. Moderada (**)
  2. Obrir traça amb neu fonda (els primers, je, je, je)
  3. Depent de l´estat de la neu. En aquest cas, fàcil amb neu pols.

1. Esquís de muntanya, pells, ganivetes
  2. Grampons
  3. Piolet

Mapa-Guia Excursionista MALADETA ANETO - (Editorial Alpina) Escala 1:25.000

G.P.S. Track/Waypoint

Veterans CEC: Josep María, Rafa, Pedro, Meli, Marta, Xavier, Lluís...