6-06-2004

Pic de la Maladeta

APROXIMACIÓ: Barcelona, Alfarràs, Benasque. Seguim la carretera secundaria direcció a los Llanos del Hospital. Deixem el cotxe al pàrquing de l'hotel que hi ha a los Llanos de l'Hospital.

Sortim del refugi de La Renclusa amb els esquis posats. Són les sis del matí i com ahir, tenim un anticicló que ens garanteix el temps amb tota la jornada. La pujada els Portillos és una disbauxa de gent, amb esquís i també amb grampons. La neu és prou dura i sortim amb les ganivetes posades. La pujada és molt continua i agradable. Arribem a l'encreuament on els que van a l'Aneto, fan un flanqueig fins el Portilló Superior per entrar a la gelera i els que anem a la Maladeta, seguim recta en direcció a la canal de de rimaia. Deixem els esquis al començament de la canal i la pugem amb els grampons i piolet. Ràpidament arribem dalt del cim. Renoi, quina vista més espectacular. Una ganyipada amb poma inclosa i la baixada novament per la canal la fem mirant la paret amb la ajuda de les eines. Ja amb els esquís en disposició de baixada, fem una esquiada de valent fins el mateix lloc de inici. A estat un dia alpí de valent.

2. Moderat a difícil, depèn de l'estat de la neu a la canal de la rimaia: grampons i piolet recomenat.

1. Botes/esquís de muntanya/pells, bastons, ganivetes i casc.
  2. Piolet, grampons, Arva, pala, sonda, mapa, gps.
  3. Forro Gore-Tex, guants...
  4. Cantimplora plena, termo.
  5. Ganyips, entrepans i tot el que vulgues carretejar.
  6. Protecció solar (cremes, barret, ulleres)