1-03-2003

Baixada fins el Refugi de Bésines

Pujada al Pic d'Auriol

Una parada de Grup baixant la vall fins a Mérens Les Vals

APROXIMACIÓ: Barcelona, Berga, Túnel del Cadí, Puigcerdà, Porte i Puymorens. Deixem els cotxes al voral de la carretera, a la part alta del Coll de Puymorens.

Sortida de veterans del CEC. Aquest cop està previst fer la vall de Bésines, a l'Arieja. Sortim del coll de Puymorens a dos quarts d'onze del dissabte. Remuntem la Vall d'en García i arribem a la portella (2534) on decidim baixar directes fins el refugi de Bésines. Una baixada d'uns cinc cents metres amb una neu molt assentada que ens permet fer moltes filigranes. Arribats al refugi, en Jordi, en Josep i jo mateix, deixem part de la càrrega de les motxilles i ens animen seguir la foquejada direcció al coll del Pic Auriol. Sabem que es complicat pujar aquest cim per la manca dels piolets ja que s'ha de fer una bona estona de cresta una vegada arribats al coll i també per l'hora que era una mica tard. La passejada per aquests indrets amb la quantitat de neu i la solitud es del tot indescriptible. Pugem al coll per el llom de l'esquerra i l'últim tram el fem amb els esquís a l'esquena. Sortim a l'altre vessant i veiem que amb poca estona podem assolir el Roc Melese i així ho fem. Les boires nos ens deixant gaudir de l'estada al cim i baixem per aquesta vall fins l'estany de Bésines, que travessem pel mig i remuntem amb poca estona fins novament el refugi on ens espera una sopa de avecrem, una botifarra amb puré de patates i compota de poma. El refugi és molt fred. A l'endemà "decideixen" els veterans fer la travessa passant per la Portella de Bésines i baixar fins Meréns les Vals. No ha estat gens malament, però el problema el tenim a l'arribada: els cotxes estan molt lluny i tenim que sol·licitar un taxi per recuperar-los però, el verdader inconvenient és que ha caigut un allau a la carretera i no deixen passar cotxes fins que treguin la neu.

1. Botes/esquís de muntanya/pells, bastons, ganivetes.
  2. Piolet i grampons.
  3. Arva, pala, sonda, mapa, gps.
  4. Forro Gore-Tex, guants...
  5. Cantimplora plena, termo.
  6. Ganyips, entrepans i tot el que vulgues carretejar.
  7. Protecció solar (cremes, barret, ulleres)
  8. Màquina fotografiar

Mapa CERDAGNE-CAPCIR (PYRÉNÉES- carte nº8) - Escala 1:50.000

Veterans C.E.C.:Jordi Maties, Josep Pastor, Meli, Josep M. Salas, Eli, Lluís i altres socis del CEC