19-08-1996

Gran Paradiso

La Madonna del Grand Paradiso

APROXIMACIÓ: Barcelona-Grenoble-Vall de Chamonix-Túnel del Monte Bianco-Vall d'Aosta-Vall de Savarenche-Pont. En el nostre cas, com estavem de vacances per la Vall de Chamonix, l'aproximació va ser molt curta, je, je.

Deixem el cotxe en el parquing de Pont, l’últim poble de la vall de Savarenche. Pasem el riu i es seguim un camí molt traçat pel marge de l'esquerra, que en principi segueix al costat del riu però, al cap de vint minuts, gira a l'esquerra per enfilar-se en zigas zages per un sender molt maco però molt llarg, fins el refugi de Vittorio Enmanuel. Hem fet set cent metres de desnivell. El refugi es mol acollidor i això que està al vuitanta per cent de la seva capacitat. La Diana ens toca a les cinc i a les sís ja estàvem caminant darrera d'una fila de muntanyencs com nosaltres. Desprès d'un hora i mitja, quan començava a clarejar, arribem a la gelera on ens posem els grampons i ens encordem. La pujada es fa sense dificultats, sols es tracte de agafar un pas costant i seguir les traces molt marcades, debut a la quantitat de gent que puja en aquestes dates. Quan s'arriba al coll, ja en els 4.000 metres, sols falta pujar un espero rocós preparat amb cordes fitxes fins arribar a la Madonna. Un dia formidable però el mar de núvols per sota nostra no ens deixar veure més enllà. La baixada pel mateix camí i fins el cotxe.

1. ***
  2. Difícil
  3. Les normals d'un cim de 4000 m: La alçada, les esquerdes i l'estat de la neu/gel. Per una bona l'aclimatació, és convenient fer nit al refugi Vittorio Emanuelle
  4. Si la neu estar en condicions, no hi han gaires problemes (a l'estiu)

1. Botes Treking
  2. Grampons
  3. Piolet
  4. Corda
  5. GPS

Mapa Instituto Geográfico Centrale , núm. 101 - (Escala 1:25.000)