30-06-1996

Pic de Comapedrosa

Camí al Refugi de Comapedrosa

La Neus carregada a prop del refugi

Un passeig per la tarda per damunt del Refugi

Estany de les Truites

La ruta que ens espera demà fins el Comapedrosa

Sol del matí i camí del cim

A la ombria girem a la dreta per entrar a la Coma de Comapedrosa

Hem abandonat el GR 11 i pugem per la carena fins el cim

Ens encordem per pujar la carena més segurs

Ja hi som !!!

En el monolit del Comapedrosa: Visca !!!

La Neus deixa una ressenya en el bloc del cim

A estat una excursió fantàstica al cim més alt d'Andorra

APROXIMACIÓ: Solsona, Seu d’Urgell, Andorra La Vella, La Massana, Arinsal.

A dos quarts d’una comencem a caminar des de pàrquing d´Arinsal (1.600 m) amb unes motxilles pesades. En camí de pujada per Aigües juntes es molt agradable. Amb el pes, la calor i el desnivell fa que triguem dos hores en arribar al Refugi. A dos quarts de tres ja estàvem dinant. Desprès, a la vora de l’Estany de les Truites, passem la tarda. Jo aprofito per pujar al Port Vell (2.600 m), donar la volta al cim del mateix nom i per un coll franc baixar un altra cop a l’Estany. Al refugi ens trobem al Quim, un company de quan jo era infant i estava internat a l’estiu al Col·legi de Orfes de Sant Julià de Vilatorta (Osona). Un sopar guai, unes partides de cartes i a dormir. A les 6 del matí som els primers en llevar-nos, esmorzem i dos quarts de set ja estem caminant direcció al cim. Un camí molt agradable amb un dia esplèndid. Anem guanyant alçada fins arribar al primer estany gelat, on decidim fer la grimpada per la aresta i directa al cim. Un mica llarga però fàcil i bonica. A dos quarts de deu ja hi érem, ¡ VISCA !. Fem esclatar una traca i parlem una bona estona amb uns companys del Vendrell. La baixada la fem per la coma amb unes franques pales de neu i fins el refugi. Repleguem les coses i amb un hora i quart arribem al cotxe. Desnivell de pujada fins del Refugi (660 m). Des refugi al cim (687 m). Desnivell total (1.347 m). Vam intentar aquesta sortida el cap de setmana anterior però, al arribar a Andorra la pluja s’havia convertit en neu i feia un fred d’hivern. No estàvem preparats i decidim fer mitja volta i provar-ho la propera setmana amb millor temps.