20 i 21-04-1996

Pic de la Coma del Forn i Pic Ventolau

Pic de la Coma del Forn

APROXIMACIÓ: Barcelona, Tremp, Sort, Esterri d’Aneu, Unarre.

Prenem la carretera d´Esterri d´Aneu a Unarre, que continua molt aviat amb una pista amb direcció a l’estany de la Gola. Per cert, sols apta per 4x4. Deixem el cotxe a l’alçada de 1.780 m, un allau bloqueja la pista. Esquís a l’esquena i seguim la pista fins al cap de 20 minuts, que ens calcem les fustes i pugem per la vall oest fins arribar-hi als Planells de Sartari (2000 m). Girem a la dreta per una forta canal fins que ens porta amb una petita pletiu. Seguim una franca pala orientada a l’oest i a mida que guanyem alçada anem girant a l’est, per sortir a dalt del Pic del Forn (2.583 m). Una bona vista, el temps a millorat. Es veu tot el Pirineu amb claredat: Comapedrosa-Pica Roja-Pica d´Estats, Aneto, etc. Per suposat també el nostre pic destí, el Ventolau. Per una aresta baixem amb grampons fins que afluixa el pendent. Ens posem els esquís i baixem a la pletiu, prop del coll del Forn. Mengem una mica i amb poca estona arribem a dalt del cim. Son les sis de una tarda primaveral. Per la baixada hem de passar un coll i fer un flanqueig fins l’aresta del coll als tres estanys. Els primers girs molt bé, però lo bo s’acaba molt d’hora i la neu estava crostada fins el Refugi del Montroig. Al dia següent el cel és cobert de núvols i els cims estan emboirats. Prenem la tornada al cotxe pujant al coll dels tres estanys i per una franca pala, molt dreta però amb neu bona, fins els estanys gelats i tot seguit fins el cotxe

1. Botes/esquís de muntanya/pells/bastons i ganivetes
  2. Manta términa, Arva, pala
  3. Grampons, piolet
  5. Protecció solar (cremes, ulleres...)