16-08-1994

Pic d'Anie

Un cim piramidal de nassos

Seguim un sender marcat amb bones vistes

Enmig de la zona càrstica

Cim !!! (La Neus està en "fails")

Al cim som collada de muntanyencs

La Neus en el cim fent una bona mossegada al entrepà

Baixada del cim i tornada pel mateix camí. Un descans.

Sembla que a la Neus ara li sobra energia. Lo que fa el entrepà !!!

Continuem de vacances per Navarra i Pirineu Francès. Avui anem al Pic d'Anie, que és el més alt des de l'Oceà atlàntic. Sortim del càmping a les 8 del matí i a les 9 deixem el cotxe a la Cabana Pescamou (1820 m). Pugem direcció a l'Oest, per arribar al Coll Pescamou. Seguim les indicacions del planell i veiem que el camí està molt marcat i ple de fites. Confiem en les senyals i quan ens adonem, ens havíem sortit de la ruta clàssica. Per darrera nostre ens seguia un excursionista francès amb una noia. Passem per una zona inóspita de pedres "lapiaces" i mica amb mica anem guanyant alçada, però amb molt de comte. Sembla que les fites ens despisten però aviat trobem un camí força marcat. fem una aturada per esmorzar i ens avançant els francesos. Al cap d'una estona, ens cridant per dir-nos que hi havien marmotes. Molt boniques, per cert. Continuem el camí i de sobte ens trobem amb un grup de gent que venien pel bon camí. A les 12 arribem al cim. Es fantàstic ! El dia i el paisatge acompanyen. La baixada la fem per la "ruta perduda" sense problemes i més ràpid.

1. ***
  2. Difícil
  3. Zona càrstica perdedora. Porteu GPS. A vegades les fites ens allunyant del bon camí.

1. Botes de muntanya o treeking
  2. GPS
  3. Capelina
  7. Entrepans, fruita, ganyips o tot el que vulgues carretejar

Mapa-Guia Excursionista VALLES DE BELAGUA i RONCAL (Editorial Alpina) Escala 1:25.000