7-05-1994

Tuc de Mulleres

Carena i Tuc de Mulleres

Pujada per la Vall de Mulleres

El temps sembla que s'espatlla

El Pedro arribant al cim

Neteja de botes

APROXIMACIÓ: Barcelona, Alfarràs, Benabarre, Boca Sud del Túnel de Vielha. Entrem a la vall del Mulleres amb cotxe per una pista fins que s’acaba.

En Travessia. Fem la sortida per la boca sud del Túnel de Vielha, per la vall del Mulleres. La tornada la fem per la vall del riu Nère, boca Nord del Túnel. Deixem el cotxe al fons de la pista de la vall del Mulleres, son les 11 del matí. Ens enfilem per la vall amb els esquís a l'esquena fins que trobem la neu al cap de 30 minuts. La pujada es prou dreta però anem guanyant alçada. A la cota 2.400 ens trobem al Carles Pujol, amb 63 tacos. El refugi del Mulleres no el trobem, està colgat de neu. Fem un flanqueig pels contraforts de la dreta fins arribar al coll del Mulleres. Amb 20 minuts arribem al cim per la cresta. Aquet cim és molt dret, peròté una vista del Pirineu molt maca: Aneto-Maladeta-Biciberris-Montarto. Se escolten trons, mengem fruits secs i ràpidament comencem a lliscar fins el Coll d’ Alfred i llençar-nos per la vall del ríu Nère. La neu està força malament: primavera amb risc de petites esllavissades. Quan arribem a la carretera, comença a ploure amb molta virulència. Fem auto stop i recollim els cotxes de la Boca Sud. Anem a dormir a una casa de Vielha que és del Alex.

1. ***/****
  2. Difícil

1. Esquís de muntanya, bastons, pells, ganivetes
  2. Piolet, grampons
  3. Arva
  7. Entrepans, fruita, ganyips

Històric: Mulleres

C.E.C.: Joan García, Pilar, Alex Roca, Ricard Godia, Jordi Maties, Carles Pujol, Meli Queralt, Pedro Alonso i Lluís Roca