27-11-1993

Pic de la Costa Cabirolera - Puig de la Canal del Cristall - Puig de Canal Baridana

En aquest punt, deixem el PR C-124 i baixem a la Coma de Cortils

El Jordi pujant a la carena del Cabirolera per una cresta directa. Darrera Coma de Cortils.

Jordi arribant al Pic de la Costa Cabirolera

Primer cim: Pic de la Costa Cabirolera. Visca !!!

Vista des del Pic de la Costa Cabirolera al Puig de la Canal Cristall i Puig Baridana

Segon cim: Puig de la Canal Cristall

APROXIMACIÓ: Saldes (El Berguedà), Mirador del Gresolet, pista per la cara Nord del Pedraforca fins el Coll de les Bassotes, on deixem el cotxe. Millor 4x4. A l’hivern la pista està tancada i si està oberta, vigileu amb la neu, gel i marges.

Sortim del Càmping Mirador del Pedraforca amb el 4x4 a les 7 del matí. És negra nit però, comença a clarejar. deixem el cotxe en el coll del Pedraforca a 1.900 metres. Pugem fins la carena de la Serra Pedregosa i baixem a La Coma dels Cortils, per tornar a remuntar una canal dreta que ens porta al Pic de la Costa Cabirolera. Fem un entrepà i continuem el camí, més tranquil, per sobre la carena fins el Puig de canal del Cristall. Continuem fins arribar al Baridana. De baixada ho passem una mica fumut al baixà per una canal directe que ens porta al camí entre Josa i el coll del Pedraforca. A les 16:00 h. arribem al Càmping, sans i estalvis.

2. Moderat per la ruta clàssica, tant de anada com de tornada.
  3. No es recomenable la tornada per les canals. Son molt dretes i complicades.