12-11-2011

1976 m

Pista veinal a Feitús

A la llunyania, Puig de les Agudes

Camí carreter que ens porta al coll

Un bolet pel voltans pero... rovellons, res de res

A la arribada al coll es veu aquesta fantàstica postal: Coma de l'Orri, Gra de Fajol, Bessivers

A l'Est el Costabona, amb restes de l'última nevada

El cim des del coll

Ara apareix el Pic de Freser i mes al fons s'endevina el Pic de l'Infern

ITINERARI: Camprodon - Llanars. A la rotonda a la entrada de Llanars sortim a la primera sortida i seguim una carretera secundaria direcció a Feitús. A pocs qms. deixem el cotxe al costat del camp de tir i la font que te el mateix nom.

Seguim la carretera direcció a Feitús que segueix per la vall al costat del torrent on les aigües fan la delícia dels senderistes. Al fons de la vall la carretera fa uns girs per guanyar alçada i arribem al veïnat de Feitús, quatre cases en bon estat però que tenen la pinta de segona residència. A la sortida del veïnat de dalt, seguim una pista que s'enfila a la carena de la Serra de Meianers. Molt aviat trobem el camí barrat per 4x4 i motos. La pista puja de valent però aviat arribem a la carena i ara la pujada envoltats de boscos d'avets fan del camí un entreteniment molt agradable. Arribem al coll o Pla de les Bigues: ohhhh. Unes vistes fantàstiques els cims nevats de Vallter fan que aquesta excursió sigui considerada com excel·lent. Des del coll tant sols una carena fàcil amb pujades i baixades fins el Puig de les Agudes. Un cim amb vistes a 360º. Per la baixada seguim una carena que perd alçada pel Serrat de Sant Pere fins el Pla de Vacamorta. Seguidament, passem pel Collet de l'Home Mort i seguim un sender fins trobar una pista poc transitada que ens apropa fins el punt d'inici.

1. **
  2. No hi han senyals ni fites. El GPS amb el track és un bon company per anar segurs.

1. Sabates de trekking

Mapa Excursionista COSTABONA - ALTA VALL DEL TER (Editorial Alpina) - Escala 1:25.000