10-09-2011

Puig de Rojà - Pic dels Set Homes

Refugi Els Estables

Pluviòmetre

Pujant per la vall de Basivers

Coma de Basivers

Per la carena. A la dreta, vall de Basivers

Sortida a la carena

Canigó !!!

Puig de Rojà

Coll de Bocacerç

Refugi Els Estables

APROXIMACIÓ: Camprodon – Molló – Coll d’Ares - Prats de Molló. Seguim la carretera direcció a La Presta durant 3 qm. Girem a la dreta direcció a St Sauveur – La Porcigoule, per una pista forestal de 12 qm fins el refugi Els Estables. Millor 4x4.

L’ itinerari és circular, entrada per la vall de Basives, pujada a la carena pel llom entre la coma de Basivés i la contigua, Puig Roja, Pic dels Set Homes, Coll dels Bocacerç, Les Estables. De pujada no trobem gaires senyals i a vegades el camífunciona mes per l´intuició que per els senyals o camins fresats.Des del refugi Les Estables enfilem fins els pluviòmetre direcció al Coll dels Bocacerç però aviat girarem a la dreta per anar a trobar la Vall de Basivés. Una amplia vall que anem guanyant alçada poc a poc. Una vegada superat un ressalt, arribem a uns prats i la vall gira a l’oest. Seguim la progressió però aviat anem a trobar un coll a la dreta per continuar la pujada pel llom entre la vall de Basivés i la contigua, fins arribar dalt de la carena i seguidament al Puig Rojà. Vistes espectaculars al Canigó i crestes properes. Reculem uns metres per baixar la carena fins el Pic dels Set Homes. Molt bones vistes a la vessant del Pla Guillen, Costabona i cims de la zona de Vallter (Bastiments, Infern, Torreneules, Puigmal…) A baixada al Coll dels Bocacerç el camí és molt fressat i amb senyals (ara que no calia per que no hi ha pèrdua possible). Ja tant sols ens resta baixà la vall fins el refugi Les Estables. Al mig de la vall hi ha un refugi de material dels “Pompiers”. Ha estat una travessa majoritàriament solitària. Sols hem trobat gent al Pic dels Set Homes però, pel cas que ens han fet, semblava que no hi fossin o que nosaltres érem invisibles, je , je.