Castell de Rocabruna

Beget

L'Oratori

Coll de Malrem

ITINERARI: Camprodon – Rocabruna. Deixem el cotxe a l’entrada de Rocabruna.

Seguim caminant per la carretera principal i a les últimes cases, trobem un cartell vertical indicant la direcció del Castell de Rocabruna, seguin el PR 186. Deixem la carretera i seguim els senyals grocs per un camí de carro amplaque passa per la carena fins els contraforts del castell. Ara per un sender ens enfilem fins les runes. Ens ha semblat que han fet excavacions i a mes han restaurat parts de les muralles i estances. Una vista esplèndida a la vall i les muntanyes del seu voltant. Ara baixem pel vessant contrari per un sender dret i estret però, ben marcat. Passem per un Mas en restauració i aviat deixem el PR per seguir a partir d’ara el GR-11 que transita tota la estona per la ribera del riu de Beget fins el mateix poble. Creuem el bonic poble de Beget i admirem el romànic de la seva esplendorosa església però, està tancada i no podem gaudir del seu interior. Travessem un pont i anem a trobar el sender que s’enfila al Coll de Malrem i surt darrera del Hostal del Forn. Un camí empedrat puja de valent i guanyes alçada molt aviat, deixant Beget cada vegada mes a baix fins que sortim a un mirador. Ara la pujada és mes suau fins l’Oratori. Creuem la pista que va la Bassa de Monars i enfilem fins el Coll de Malrem, frontera amb els Països Catalans. Per sota nostre veiem un collet per on hem de passar de baixada i seguidament amb un flanqueig amb diagonal sortim a la carretera de Beget-Rocabruna. Seguim l’asfalt durant dos-cents metres fins a Rocabruna. Una bonica travessa per indrets inèdits de l’Alta Garrotxa.