31-07-2010

Cresta al Pic de Setut

A la llunyania: Estany de l'Illa i Portella dels Pessons

Coma i Estany Gran de Setut des del cim

APROXIMACIÓ: Barcelona - Guardiola de Berguedà - Túnel de Cadí (peatge) - Martinet - Lles de Cerdanya - Refugi del Cap del Rec (Pistes d'esquí nòrdic). La pista està oberta i la seguim fins l'alçada del Refugi del Pradell. Deixem el cotxe a la vora de la pista.

Un cartell vertical per la dreta de la pista informa el sender direcció a la Tossa Plana de Lles. Marca 3:00 hores de pujada però està molt per sobre de la realitat. El sender rocós s'eixampla i s'enfila pel bosc. després d’una suada, sortim del bosc i el resseguim per l'esquerra direcció NO per anar a cercar per sobre de la Bassota de Setut. Imponent la vista del Tossal Bovinar i la Coma Extremera. Per un sender de pujada arribem a la Coma i l'Estany Gran de Setut. Un reco solitari i fantasmagòric. Al fons el Port de Setut i la cresta que s'enfila fins el Pic de Setut. Prenem una canal molt dreta i a mes no és la correcta per arribar al Port de Setut. Des de aquest punt, la cresta es veu complicada i decidim fer un bucle: baixem un altre cop a l'Estany Gran de Setut i pel contrafort esquerra ens enfilem fins el cim. La baixada directa en direcció a retrobar el camí de la Tossa Plana de Lles i un altre cop al bosc i fins el cotxe. Des del Pic de Setut és molt fàcil per la carena arribar a la Tossa Plana de Lles o al inrevés.