13-07-2010

Ribera d'Horcalh

Rebiera d'Òrla

Port d'Òrla

APROXIMACIÓ: Vielha – Salardú – Pla de Beret. Al fons de l’aparcament a la dreta surt una pista en bon estat que ens apropa fins el Santuari de Montgarri. Aparquem el cotxe a prop del refugi Amics de Montgarri.

Des del refugi Amics de Montgarri (Coca Cola a 3€) surt un camí carreter no apta per cotxes direcció a la Cabana de Es Cabau, actualment reformada l’han transformat amb un Mas senyorial. Per la dreta del Mas enfilem un petit llom direcció N i seguim un corriol molt marcat (GR 211) que ja no deixarem fins el nostre objectiu. El sender passa per la part alta del bosc deixant el torrent per on baixen les aigües del riu Horcalh a la nostra esquerra. A la sortida del bosc arribem a uns plans de vegetació exuberant on confluiexenel riu Vertanar i les aigües de la Ribera d’Òrla. Prenem el sender de la dreta que enfila tota la Ribera d’Òrla on descubrim les meravelles naturals que guarda aquesta vall. Al fons, el Malh de Bolard, vigilant de tota la Ribera. Molt abans d’arribar al fons de la vall, el GR gira a la dreta i s’enfila fins el Port d’Òrla. La baixada pel mateix camí gaudint de la natura a tope.