25-06-2010

Pic de l'Estanyó

Vall de Rialb

Vall de Rialb i Pic de la Font Blanca

APROXIMACIÓ: Barcelona – Andorra La Vella – La Massana – Ordino – El Serrat . Seguim la carretera direcció a les pistes d’Arcalís i girem a la dreta direcció a la Vall de Sorteny. Ampli aparcament.

Des de l’aparcament anem en direcció a la Vall de Sorteny per pista (tancada de 10:00 a 19:00 hores).Una vegada recorreguts els primers dos-cents metres, per l’esquerra surt un sender marcat amb un senyal vertical on es dibuixa un esquirol i que ens estalvia un grapat de voltes de la pista. Molt aviat arribem al final de la pista i ja tenim davant nostre el Pic de la Serrera i el Refugi de Sorteny. Passem la barrera i un camí ampla ens porta fins el refugi de Sorteny, avui ple de gom a gom. Fem uns glops d’aigua a la font del refugi i seguin una petita estona el GR que aviat deixem per anar guanyant alçada camp a través amb una vegetació exuberant i les hores molesta per caminar i sempre en direcció a un coll marcat i anant a trobar les aigües procedent del nostre objectiu: Serra del Forn. Arribat al coll entre a una coma on tenim a la dreta la Portella del Forn, al centre la Serra del Forn i a l’esquerra el Turó del Forn. Ens apropem a la Portella sense arribar-hi i anem seguint pel dret fins arribar a la carena. Seguim uns metres encara de pujada pel fil de la carena i arribem a la fita principal de la Serra del Forn. Vistes fantàstiques arreu: Pic de Salt, Pic de la Serrera, Pic de l’Estanyó, Pic de la Font Blanca, Pic de Thoumasset i mes allunyat: Pic de Comapedrosa, Monteixo i Pica d’Estats. El Turó del Forn és uns metres mes baix i està desplaçat de la carena principal però s’arriba fàcilment seguint per la part alta. Val la pena anar-hi per tenir una visió mes amplia de la zona. La baixada la fem per la coma del Port de la Banyell seguint el GR fins el refugi de Rialb i seguim la vall de Rialb fins l’aparcament. Una travessa molt agradable que complau al mes exigent.

3. Des del refugi de Sorteny fins el cim, no hi han camins marcats ni senyals.