24-04-2010

Puigmal (vessant Nord)

Aixó pinta mol be!

La primera llengüa de neu

Ja estem al mig del mató

La baixada amb boires

APROXIMACIÓ: Barcelona – Puigcerdà – Bourg Madame – Pistes d’esquí : Err-Puigmal. Deixem el cotxe en el últim aparcament on trobem un bon nombre d'esquiadors de muntanya preparant-se per l’excursió.

Passem el pont i seguim el sender que passa per l’esquerra del riu. Al cap de deu minuts ens calcem els esquís. Seguim la pista fins el final. Creuem a la dreta del riu i posem les ganivetes per anar mes segurs. La pujada es molt bonica i es tracte d’anar guanyant desnivell per les traces obertes dels molts esquiadors com nosaltres. A mitja alçada les boires comencen a donar la murga però confiem que quan arribem al cim la cosa canviarà. Noooo Sembla que els Déus avui no ens acompanyen i no ens deixen gaudir de l’espectacle que estem acostumats a veure des del cim. Per contra, la neu està molt bona amb uns cms de neu nova que fan la delícia de la baixada , encara que tenim que anar parant sovint per no perdre la direcció correcte. Aprofitem les llengües de neu i arribem amb els esquís posats molt a prop on tenim el cotxe.

1. Botes/esquís de muntanya/pells,bastons i ganivetes
  2. GPS, Arva, pala, grampons
  3. Forro Gore-Tex
  6. Màquina fotografiar

Mapa-Guia Excursionista VALL DE NURIA-ULLDETER - (Editorial Alpina) Escala 1:25.000