Serra del Montsant

Laura Prieto

Baixada a la Morera de Montsant per Grau de l'Agnet

Morera de Montsant

APROXIMACIÓ: Barcelona - Tarragona - Reus - Cornudella de Montsant - Prades. Deixem el cotxe a prop de la plaça de l'església.

El dia abans deixem un cotxe al punt de destí: La Morera de Montsant. Fem estada els apartaments de Can Llorenç. Sortim de bon matí després de l'esmorzar convenient. Avui hem tingut un dia esplèndid i assolellat, encara que de bon matí feia frescota. La gran majoria dels camins han sigut per senders de muntanya i hem fet la descoberta de la Serra de Montsant. Passem per el poble de Albarca i seguidament ens enfilem direcció a la Roca Corbatera però, deixem la pujada per fer un flanqueig i anar a l'ermita de la Mare de Déu de Montsant. Fem una parada per fer l'entrepà, ganyips... Seguidament el sender flanqueja pel vessant nord de la part alta dels cingles per entrar seguidament al cor de la Serra de Montsant. Creuem el riu Pelags i tornem a enfilar fins la carena per anar a trobar el Grau de l'Agnet que baixa directa al poble de la Morena de Montsant. La travessa ha sigut llarga però, ha estat molt bonica. Un plat de llenties a les cinc de la tarda amb una copa de Priorat ha sigut la recompensa a l'esforç. Recollim els cotxes a Prades i fins la propera.

Apartaments Can Llorenç (Prades)

3. Compta amb la baixada del Grau de l'Agnet

1. Sabates de trekking
  4. Guants
  5. Entrepàns, ganyips i d'altres capritxis

Mapa Institut Cartogràfic de Catalunya - Escala 1:25.000

EDEM VERD: Manuel Parrado, Laura Prieto, Lluís Costa, Manolo, Angels Montalban, M. Antònia Saladrigues i Lluís Roca