15-11-2008

Turó de L'Home - Les Agudes

Les Agudes

Antiga instalació militar americana. Americans: foteu el camp...

Carena a Les Agudes

Pic de Les Agudes. Darrera El Matagalls

APROXIMACIÓ: Barcelona - Granollers - Sant Celoni - Santa Fé del Montseny. Seguim la ctra.direcció Sant Marçal i a la primera corva trobem un aparcament a l'esquerra on es troba la font dels Passavents. Inici de la caminada.

Seguim un camí molt marcat i senyalat direcció al fons de la vall. El torrent el deixem a la nostre dreta. El camí ampla de pujada ès molt cómode i fàcil de seguir. Uns senyals clavats al terra del parc ens ajuden a no despistar·nos. No triguem gaire a girar a l'esquerra i abandonar el torrent que ja no el retrobarem fins la baixada. El camí emboscat fà zigues zagues entre els faixos sense fulles (totes estaban al terra i amagaban el camí). De sobte, el faig deixa pas els avets frondossos i sortim del bosc. Ens trobem en Els Rocs Cremats. Des de aquí guaitem els nostres objetius: El Turó de L'Home i Les Agudes. El camí continua agradable i sols ens queden els ùltims metres per arribar al Turò de L'Home. Ara el refugi ès tancat però aparenment està en bon estat. Les vistes amb el dia tant anticiclónic son molt guapes a totes direccions. El vessant Sud del Pirineu està a tope de neu. Aquest any la neu ha caigut molt matinera. A veure si aguanta... Baixem uns metres per anar a cercar la carena que ens portarà al Pic de Les Agudes. En el coll de les Agudes ens trobem uns valents que esperant en bon cop de vent per inflar el paravents i fer una sortida volant per sobre els arbres. Al cim ens trobem una gentada procedents de altres indrets. La baixada, en principi pel mateix camí de pujada però abans d'arribar al coll del Turó de L'Home, un sender baixa direcció al Sot de la Jaça d'en Pla i el Torrent de Passavents. Al començament el sender ès molt marcat i trobem una font però, seguidament un munt de senders i camins obligant a pendre decissions sense saber el resultat final. El truc està en anar a trobar el fons del torrent a la dreta i seguim el curs del riu per un sender que ens portarà novament a l'aparcament de la Font de Passavents.

3. Camí de tornada de pujada marcat i senyalat però el de baixada ès perdedor. Moltes cruilles i poques senyals. Mireu el mapa i veureu el munt de camins oberts que hi han per arreu. (nosaltres vam tenir sort i el vàrem encertar a la primera, je, je)

1. Botes de Treking
  2. Cantimplora. Pel camí trobem una font al començament de la caminada i un altre a la baixada.
  3. Bastons (molt apropiats per la baixada)