19-07-2008

Pics d'Engorgs

Pla de Campllong

Pleta d'Engorgs

Refugi de J. Folch i Girona (lliura)

Pic d'Engorgs Est i Puigpedrós

Estany Llarg

APROXIMACIÓ: Barcelona - Eix del Llobregat (túnel del Cadí) - Meranges - Ctra. GIV-4031 direcció els estanys de Malniu. Deixem el cotxe a la primera corba de 90º. Aparcament reduït però suficient per que el gruix de gent puja fins el refugi de Malniu.

Una vall que l'hi tenia posat l'ullet i ara hem tingut l'oportunitat de fer la descoberta. Dos paraules: una meravella. Llarga però és encantadora. Seguim la pista principal que ens porta al Pla de Campllong. El camí voreja el pla per la dreta i al fons del pla, prenem un sender que surt per la dreta (cartell vertical). Comença a enfilar-se per un bosc espès i sempre el riu Duran a la nostre esquerra. Sortim a la Pleta d'Engorgs on uns cavalls s’atansen per saludar-nos. Ja veiem la Cabana del Tarter (en mal estat). Passem per sobre de la cabana i a prop del torrent el sender s'enfila per la dreta per salvar-lo. Seguidament ens creuem amb el GR-11 procedent del refugi de Malniu. Fins ara no ens hem trobat a cap rodamón, je, je. Superem un flanqueig amb el torrent al fons i a la nostre esquerra per arribar a la Pleta del Refugi de J.Folch i Girona (FEEC). Seguim el nostre camí direcció a la Portella de Meranges. Deixem a la nostre esquerra la Tosseta i anem guanyant alçada per una pujada dreta i pedregosa fins el Pic d'Esgorgs Est. Tenim sort amb el dia esplèndid i gaudim d'unes vistes fantàstiques: Puigpedrós, Roc Colom, La Tosseta i mes al Sud: Tossa d'Alp, Pentes Altes de Moixeró.... Unes fotos i seguim la carena per anar a cercar el Pic d'Engorgs Oest. Baixem al coll i anem a trobar el millor camí per arribar a l'estany Llarg. Un descans ben merescut amb tota la intendència al nostre abast i tranquil·lament fem el retorn pel mateix camí fins el punt d'inici. Amb una remullada de peus al riu, la tornada es fa mes agradable.

2. Moderada
  3. Desnivell +1100 m

1. Bambes de Treking
  5. Intendència: entrepans, fruita, ganyips....