12-05-2008

Mirador Parc Usart

La Cinglera

Una remollada obligada

APROXIMACIÓ: Barcelona - San Feliu de Codines - Riells del Fai. Deixem el cotxe a l'entrada del poble de Riells.

Pensem que desprès de les últimes pluges una visita els voltants de Sant Miquel del Fai estaria força interessant i així a sigut. Arribem a Riells del Fai i anem a posar benzina a la panxa amb un bar molt petit en el carrer mes estret a l'entrada del poble. Ara ja toca pencar. Creuem la ctra. BV-1483 a l'esquerra per anar a trobar la pista direcció a Sant Miquel del Fai. La pista planeja entre oliveres i trobem senyals verticals que ens donant la garantia de que anem per bon camí. Seguidament pugem per un corriol empedrat amb una forta rampa. Amb trenta-cinc minuts arribem al Monestí de Sant Miquel del Fai. Visitem la part lliure de pagament i seguim la nostra ruta. Pugem una forta rampa, creuem el riu Rossinyol i seguim la crtra. direcció a Sant Feliu de Codines. Creuem el Riu Tenes i després d'uns quants revolts el GR5 gira a la dreta i s'enfila per un corriol, just abans del PK 6. El sender guanya alçada i molt aviat gaudim d'unes vistes fantàstiques de la Vall de Riells. Seguim el sender i arribem a un Mas: El Perer de Planes. Aquí ens trobem a un munt de camins a totes direccions i vàrem preguntar al masover pel camí mes adient per anar a Sant Feliu de Codines. Sens dubta, el GR5 ens va portar fins el poble. Seguim la carretera direcció a Sant Miquel del Fai i entrem al Parc Usart (font). A la punta del Parc hi ha un mirador i al costat de la torre, baixem per unes escales cap a un bosquet de pins molt net. Un cop passada una torre elèctrica, el camí segueix planer per sota de la cinglera del Parc. Sortim a una pista planera. Justament quan la pista s'eixampla, ens desviem per un corriol descendent a l'esquerra direcció a un pi aïllat. Trobem el corriol que ens portarà a Riells del Fai passant per un indrets i miradors molt bonics. L'itinerari és molt bonic però hi han canvis de valls, cruïlles i és recomanable portar mapa de la zona i/o gps.

1. */**
  2. Itinerari fàcil.
  3. Senderisme. 90% muntanya, 10% carretera.