29-12-2007

Sant Joan - Monestir (Camí de les Bateries)

Ermita de Sant Benet (Refugi)

Aproximació: Barcelona - Collbató o El Bruc - Pista direcció Vinyanova - Casalot. L'inici de la sortida és a unes runes anomenat "Casalot" que és troba a la pista direcció a la Vinyanova (Collbató)

El camí de les Bateries arriba al Monestir de Montserrat i és un clàssic des de Collbató. Un cartell vertical informa de la pista que tenim que seguir direcció nord. La pista mort en un sender ampla, empedrat i amb senyals de color groc. No té pèrdua i és molt apropiat per gaudir de una caminada fàcil i agradable per la muntanya de Montserrat fins al Monestir. Una variant és pujar pel un sender que puja pel torrent de la Font-Seca o de Santa Caterina fins l'ermita de Sant Joan. Seguidament passem per l'estació superior del Funicular de Sant Joan (Pla de les Taràntules). Seguim un sender direcció a Sant Jeroni i molt aviat l'abandonem per seguir un sender a la dreta que baixa direcció a la ermita de Santa Anna (en runes) i per les "escales dels pobres" arribem al Monestir. Ens barregem amb els visitants i marxem direcció a l'ermita de Sant Miquel per tornar a retrobar el camí de les Bateries i tornar al punt d'inici. El dia ha estat genial i la caminada guapa, guapa...