3-11-2007

Serra de Cabrera

Sant Julià de Cabrera

Santuari Mare de Déu de Cabrera

Aproximació: Barcelona - Vic - Roda de Ter - Ctra. C-153 direcció a Cantonigròs (Pont de les Perxes)

Al deixar la carretera C-153 en el Pont de les Perxes, 2 qms. abans d'arribar a Cantonigròs, seguim una pista asfaltada fins el Santuari de Sant Julià de Cabrera, on deixem el cotxe. Davant nostre s'ens presenta la inexpugnable Serra de Cabrera. Bé, ho sembla per que quan ens posem a caminar descobrim que "no era tant com pensàvem". Un sender amb senyals de color vermell i groc s'enfila per uns prats vers per sobre de la pista. Tot seguit arribem a una cruïlla i hem de prendre una decisió: dreta (senyals grogues. Fàcil) o esquerra i amunt (senyals vermelles. No tant fàcil). D' una manera o un altre, com l'idea és fer la volta, decidim pujar-hi per el sender de la dreta. El sender flanqueja per els boscos de tots colors i poc a poc guanya alçada fins arribar al Coll del Bram. Seguidament el camí s'enfila per unes escales i passarel·les per superar els últims metres fins arribar al Santuari de la Mare de Déu de Cabrera. El dia és esplèndid però, hi ha molta calitja i les vistes queden una mica curtes; encara i així gaudim el que els nostres ulls ens permeten. Sigui com sigui, aquest cim està situat en un indret que té el privilegi d'unes vistes els 360 graus, per la qual cosa no podeu deixar de fer-hi una visita. Al Santuari teniu servei de bar/restaurant amb un caliu de molts anys passats però, sembla que fos ahir. Per la tornada, seguim la carena direcció al Cap del Pla del Prat. El sender és molt entretingut, amb alguna que altre sorpresa: passarel·les, suports, escales i altres enginys però el gaudim de la mateixa manera que pel de pujada. La sortida del sender és a la cruïlla que he comentat al principi, quan el camí es divideix en fàcil o difícil. Una escapada curta de 2 hores o més, depenent si t'entaules al restaurant del Santuari. Si per contra, voleu un restaurant de més categoria, a la sortida a la carretera, qm.24 direcció a Cantonigròs (restaurant Puntí: cuina casolana - tel.938525069) bon profit ! Ei, també poder anar de “bocata” o llaunes, je, je.

1. *
  2. Fàcil

1. Botes de treking
  2. Cantimplora plena (no hi han fonts per arreu)
  3. Protecció solar (barret, ulleres, cremes)