07-10-2007

Castell de Montesquiu

Serra dels Bufadors

Turó dels Bufadors

Aproximació: Sant Quirze de Besora - Montesquiu - Castell de Montesquiu (Parc Comarcal del Castell de Montesquiu): parquing

Una pista en bon estat surt pel darrera del Castell en direcció a La Solana. La pista segueix pel fons de la vall i creua la Riera de la Solana. Seguim la pista i amb tres quarts d´hora arribem al Coll del Tres Pals. Continuem fins la Collada del Beví Gros. La Serra dels Bufadors sens presenta davant nostre impressionant. A la cruïlla, girem a l' Oest per començar a donar la volta a la Serra. Arribem a la punta Oest i ens trobem un cartell: Bufadors. Ara ja entrem a un sender i la vessant nord. Fàcilment t´adones que hi ha un clima més humit, molt propi de les obagues i cares nord. Un cruïlla a la dreta puja i comença la passejada pels caus i coves que donen nom a la Serra: bufadors. Sembla que quan hi ha vent, l´aira genera sons pels forats. Nosaltres no vam gaudir d´aquesta moguda per que va fer un dia molt calmat i no corria gens d´aire, llàstima. Seguim un sender que ens porta al cap damunt de la Serra: Turó dels Bufadors. Seguim ara per la cresta de la Serra i anem a petar a una carretera secundaria procedent de Santa Maria de Besora. Fem uns cent metres direcció Santa Maria i aviat deixem la carretera per tornar a una pista que ens porta un altre cop a la Collada del Beví Gros. Continuem la tornada per la mateixa pista de pujada fins el Castell de Montesquiu. La muntanya ens ha ofert milers de colors de tardor.

1. */**
  2. Fàcil

1. Calçat apropiat
  2. Cantimplora plena d´aigua (No hi han fonts)