11-09-2007

Roca Colom !!!

Circ de Concros

Refugi bivac Costabona

Aproximació: Barcelona - Camprodon - Molló - Espinavell: pista direcció Setcases.

Sortim de Barcelona a tres quarts de set i fem una parada a Camprodon per esmorzar i fer un "cafetó". Ja tenim la panxa plena i seguim la carretera direcció a Molló. Continuem per la carretera i aviat girem a l´esquerra direcció a Espinavell on continuem per una pista (apta per turismes però, millor 4x4) fins la Collada Fonda. El coll hi han molts cotxes de "boletaires" però no hi problemes per aparcar. Des de el coll, seguim un tancat pel bestià que s´enfila per l´aresta que puja directa al Costabona. Son sis-cents metres de desnivell per una directa i arribem al cim amb un hora i quart. Feia un vent “frescot” però el dia era fantàstic i les vistes molt "guais" Baixem el cim direcció al Coll de Pal i entrem al Circ del Tec, on neix el riu del mateix nom. És un circ molt “guapo” però la muntanya estar molt seca. Creuem les Fonts del Tec i ens enfilem a la cresta que amb poca estona arriba a la Roca Colom. Un grapat d´isars campen per les contrades prop del cim. La baixada la fem per la cresta que baixa de la Roca Colom fins el Coll de Pal on passem a la vessant on es troba el Refugi bivac del Costabona. En bon estat amb matalassos, taula i bancs. La font a prop del Refugi no raixaba. Seguim un flanqueig al Costabona i tornem a trobar el camí de pujada. Amb poca estona arribem al punt d´inici. Avui hem celebrat la Diada de l´Onze de Setembre els cims de Catalunya!

1. **/****

1. Botes treking
  3. Protecció solar (ulleres, cremes, barret)