9-09-2006

Puig de Fontlletera - Puig de Pastuira

[Itinerari] [Dificultat] [Material] [Fotos] [Cartografia] [Perfil] [Participans]

Puig de Pastuira. Un piolet de butxaca !

No hi a manera de penjar-hi el piolet a la motxilla, guaaa

Coma de Freser

APROXIMACIÓ: Barcelona - Ribes de Freser - Carretera GIV-5262 direcció a Pardines - Cruïlla a l'esquerra direcció Ribesaltes - Passat Ribesaltes, una pista en bon estat per tota mena de cotxes (millor 4x4) puja direcció Tragurà de Dalt. Deixar el cotxe a la corba del Torrent de Fontlletera. Quan passeu per Ribesaltes atureu-vos per reservar taula a "Can Cigala", cuina de muntanya.

Avui la nostra fita és anar a buscar el piolet, je, je. Una mica gran per portar a la motxilla. Deixem la pista de Tragurà a l'alcada de la corba del torrent de la Font Lletera. Pugem fins la collada de la Font Lletera i seguim la carena fins el cim. És una directa fàcil però avui feia calor. Des del cim de la Font Lletera veiem tots els cims i comes dels voltants: Bastiments, Pic de l'Infern, Torreneules, Puig de Pastuira, etc. Seguim per la cresta tota la Serra del Catllar fins el Puig de Pastuira. Avui hem vist vaques, cavalls, isards, falcons i hem sentit els crits de les marmotes. Al arribar al cim, els núvols i boires ja feia estona que ens feien la punyeta. Una fruita, fotos, felicitacions i tornem enrera pel mateix camí. De baixada passem pel Coll dels Tres Pics, des de on veiem el nou refugi de Coma de Vaca. Hem d´anar, comentem. Anem a dinar a Sant Quirze però el restaurant Esport està de vacances. Anem a un altre a "menú". Un altre cop serà ! De baixada a Barcelona, parem a Centelles però la família Saladrigues/Juglar no hi son. Xafardegem la torreta d'en Ramon. Això es una caseta per treballadors, sí senyor.

1. Botes de treeking o muntanya
  5. Capelina o similar
  6. Fruita, ganyips i cantimplora plena

• Mapa-Guia Excursionista Vall de Núria/Ulldeter - (Editorial Alpina) Escalas 1:25.000