8-07-2006

Estanys Vall del Riu (Andorra)

La Vall del Riu és llarga però, molt bonica

Sender marcat

Davant nostre la Serra i Pic de l'Estanyó

Una pujada més dreta i...

sortim al primer estanyol de la Vall de Riu

Voregem l'Estany Gran de la Vall del Riu

Estanyol superior i coll per pujar al Pic de l'Estanyó o entrar a la Vall Serrera

Estany Gran de la Vall del Riu

I fins aquí hem arribat

Un recó del camí

APROXIMACIÓ: Barcelona, Manresa, Solsona, La Seu d'Urgell, Andorra La Vella, Canillo i carretera secundaria de muntanya direcció a Ordino.

Una matinal des de Barcelona fins a Canillo amb un "tres i no res". Deixem el cotxe a l’aparcament i seguim un sender molt marcat pel costal del riu. El passem a la dreta i continuem pel bosc fins al refugi. Un muntanyenc andorrà ens explica com segueix el camí fins els estanys. Des del refugi el sender s’enfila i després fa un flanqueig fins una forta pujada anomenada, la diagonal. Després, unes comes molt boniques i els primers estanyols fins arribar a l’Estany Major. Seguim la coma fins l’estanyol superior. Xerrem amb un pescador andorrà que estava pescant truites i pugem a un cim secundari sense nom però, amb una vista fantàstica. La baixada pel mateix sender. La vall és molt bonica però si vols fer el cims: Estanyó, Cabaneta o Font; tens que pujar mentalitzat en superar un desnivell de uns 1.200 metres. El dia ha estat fabulós i la vall, desconeguda fins ara, ens ha encantat. Hi tornarem !!!