13-05-2006

Pic d´Aragüells

Refugi de Pescadors (Pont de Corones)

Sortim de Sant Cugat a dos quarts de sis del matí. No hem fet mes que uns quilòmetres i comença a ploure. Ara si que estem despistats, les prediccions eren de temps estable i potser a la tarda alguna tempesta al Pirineus. Dissimulem, xerrem i ens apropem al nostre destí: ara plou, ara s’atura. Sigui com sigui el cel està tapat i això ja no té cap gracia. Arribem al refugi de Pescadors y ala... a fer temps, passejar sota la pluja, xerrar i poca cosa més. Passar el temps i preparar les tovalles per disposar-nos a dinar. Entre mossegada i mossegada el temps sembla que s’arregla. Despistem, continuem mossegant i ... surt el sol. Renoi i ara que.... Són les dos de la tarda. Una mirada furtiva i ens disposem a preparar la sortida seguidament. Amb una motxilla de campions, esquis a l’esquena sortim del refugi amb molta moral. El camí de Corones és molt tranquil, això si, però la neu estar molt amunt. El esquis els peus a la cota 2500, una mica més a baix del estany inferior on hi havia una tenda plantada. Ja amb les fustes els peus seguim una coma que ens porta directament al coll de Cregüeña. Clavem els esquis i seguim la aresta fins el cim. Són les 18:00 hores i les vistes són fantàstiques. Gaudim de la conquesta una estona en el cim i baixem a recuperar el esquis. La neu estava primavera i baixem de conya. Decidim fer un niu de material a la cota 2500 i deixem: esquís, piolet, grampons. Seguim la marxa i arribem al refugi a dos quarts de nou. Estem super, super satisfets. Un sopar de festa major i a dormir. El refugi estar ple de gom a gom amb un ambient de muntanya per tots coneguts: fogonet, sopes, theas,,,,,

2. Els propis de la zona on estem
  3. Aquest itinerari no presenta cap dificultat específica. Vigileu el tram del "Collado de Aragüells" fins el cim, segons el estat de la neu pot comportar risc.

1. Esquis de muntanya (pells, ganivetes)