25-03-2006

Bellmunt (per la Vall del riu Ges)

APROXIMACIÓ: Barcelona, Vic, Sant Pere de Torelló.

Sortida des de Sant Pere de Torelló. Aquest cop anem a fer una travessa seguin la Vall del riu Ges. Deixem el cotxe al pàrquing a la sortida de Sant Pere de Torelló. Seguim camí al Molí, passem per una casa de colònies i seguim un camí vers al riu. El creuem per un pont romànic i sortim a la carretera. Seguim la carretera durant mig kilòmetres i prenem un camí a l’esquerra direcció a una masia, La Vall. Seguidament arribem a una casa rural, La Teulería. Hem de creuar el riu quatre cops. Tres amb les botes i els mitjons a les mans. El camí gira en direcció els Cingles de la Socarrada i passa per uns llocs fantàstics. Passada la masia de La Vall el camí continua i prenem un sender a l’esquerra a l’alçada del Turó dels Degollats. Una pujada dreta ens porta fins el coll. Ja veiem el Santuari ! Seguim el sender que flanqueja fins el collet de Passafarina. Un quart d’hora i arribem al Santuari. La vista és guapíssima i el dia esplèndid. La baixada per un sender directe a Sant Pere de Torelló. Un bon dinar a l’hostal Vilaseca ens gratifica la jornada.