23-09-2005

Puig de la Grava

Estany de Lanós

APROXIMACIÓ:Barcelona, Berga, Túnel del Cadí, Puigcerdà, Porté i Puymorent.

Una jornada llarga (set hores) però molt agradable amb un dia esplèndid i una tranquil·litat sin igual. Deixem el cotxe a l’entrada de l’embassament de Passet. Seguim un sender que pujar dret i amb deu minuts ens trobem amb el GR7 procedent del Coll de Puymorent. Aquest GR el seguirem durant tota l’excursió fins la Portella de la Grava. El GR passa per damunt de la vall i flanqueja el Pic de la Font Viva. Aviat veiem la presa de l’estany de Lanós, el més gran de la Cerdanya. A cop d’ull sembla que estar molt lluny però el camí és molt planer i amb mitja hora hi arribem. Seguim el GR però hi ha unes contrades perdedores i no t’hi pots encantar. Ens vam despistar en dos ocasions. Seguidament veiem la nostre meta al fons a l’est de l’estany de Lanós: Pic de la Grava. La pujada des de la Portella és molt similar al Bastiments. 4 hores de pujada. Guai ! La baixada la fem pel mateix camí i fem una aturada al costat d’un torrent molt bucòlic per menjar l’entrapar que ens ha sobrat de l’esmorzar. Arribem novament al cotxe a les cinc de la tarda. Per fi hem conegut aquesta vall increïble.