5-06-2005

Pic de Noufons - Pic de Finestrelles

APROXIMACIÓ: Barcelona, Vic, Ribes de Freser, Queralbs. Deixem el cotxe en el pàrquing del cremallera de Núria.

Pugem amb el cremallera i les boires semblen núvols. Estem una mica preocupats. Quan arriba el cremallera al Santuari, com per art de màgia el cel és blau i brilla un esplendorós sol que il·lumina tota les valls de Nuria. Són les nou i mitja quan comencem a caminar en direcció a la coma del Noufonts. Estem entusiasmats amb el paisatge i el dia que ens espera. Ràpidament anem guanyant alçada i seguim el camí fins el coll del Noufonts. Una xerradeta amb uns excursionistes de Murcia i aprofitem per descansar una estona. Seguim a l’oest el caminet molt marcat que ens portarà directa al cim del Noufonts. Una ganyipada, en Cesc entrepà, i seguim l’aresta per fer un munt de cims secundaris fins el Pic del Finestrelles. Les boires comencen a jugar per les valls i ens hem envolten de tant en tant. En el coll del Finestrelles fem el dinar de germanor i baixem còmodament per un sender fins el mateix Santuari. Agafem el carrilet que està a punt de sortir. Són les quatre de la tarda. Una jornada "guaiiii"