7-05-2005

Tuc de Parros: Visca !!!

Jaume i Úrsula

APROXIMACIÓ: Barcelona, Sant Cugat, Benabarre, Viella, Baqueira,

Hem sortir molt d’hora de Barcelona però les cinc hores no ens les treu ningú. Deixem el cotxe al pàrquing del Pla de Beret. Comencem la pujada amb bona neu. En Jaume, l´Ùrsula i jo, després de arribar al Cap des Clòsos fem una aturada tècnicai decidim continuar fins el Tuc de Parros, que està davant nostre. Gaudim del paisatge. Guai! Mengem i bevem una mica i seguidament ens llancem per una pendenttres-cents metres més avall fins els estanyets des Clòsos. Seguidament ens enfilem per unes comes força dretes fins el avanci’m. Deixem els esquís i amb caminant seguim l’aresta fins el cim, on hi ha una creu sense gaire atractiu. Gaudim d’una tarda fabulosa i decidim fer la tornada per el mateix indret. La neu de baixada està en el seu punt: primavera. Llisquem i cridem d’entusiasme. Al arribar un altre cop els estanys Clòsos, tenim que tornar a posar pells i superar els tres-cents metres fins el Cap des Clòsos. Una baixada ràpida i divertida ens apropa novament al pàrquing de Beret, on el Pedro ens espera fa estona.

1. Esquís de muntanya, ganivetes, pells
  2. Grampons, piolet
  3. Seguretat: Arva, pala
  4. Protecció solar: ulleres, cremes, barret
  5. Roba d´hivern: guants, gore, forro...