19-05-2001

Tossa del Pas dels Lladres

Últimes congestes de neu

Caminant per la carena

APROXIMACIÓ: Barcelona, Vic, Ripoll, Ribes de Freser, carretera direcció a Queralts però abans d'arribar-hi la deixem per anar al veinat de Vilamanya .Passat el veinat, seguim la pista (millor 4x4) fins al final, on éstà la Font de l'Home Mort.

Hem descobert un nou indret que ens ha meravellat. Ja feia temps que tenia l'ull posat i aquest dissabte hem gaudit de valent. Després de un esmorzar de cafès i pastes a Ribes de Fresser, hem agafat el cotxe fins la Font de l'Home Mort. Des de enllà es segueix el curs del riu i t'endinsa en un jardí ple de flors, alguna marmota i Isards. El torrent ens porta fins un ampli circ, girem a l'Est i continuem la pujada per amplies comes. Ben aviat apareix el Puigmal. La vista es esplèndida. Seguim una carena que en porta a la cresta, a prop del Pas dels Lladres. Decidim fer el cim de l'esquerra i deixem el Puigmal per un altre cop. La baixada la fem per la cresta de l'Oest fent la xerrada i gaudim d'un dia autèntic. Arribem novament a la Font de L'Home Mort i decidim anar a dinar a Cal Ana (Ventolà). ¡Hem recuperat tot el perdut!. Ens sentim satisfets de la jornada.