12/13-05-2001

Pic de Norís - Monteixo

12-05-2001: PIC DE NORÍS

Monteixo

Pic de Noris. Al fons el Monteixo.

13-05-2001: MONTEIXO

Dia 12-05-2001: Pic de Norís

La previsió del temps es bona. Deixem el cotxe al costat del Torrent d'Aixeus. Sortim amb els esquís els peus de bon començament. El camí comença per un bosc no gaire atapeït i guanyem alçada deixant el torrent sempre a l'esquerra fins arribar al sortidor de les aigües de l'estany Aixeus on remuntem una canal que ens porta una mica per sobre de l'estany que està colgat per la neu. Seguim per l'esquerra de l'estany i a prop dels contraforts del Pic La Sentinella. Superem uns lloms per arribar seguidament al coll on trobem la pala que baixa del cim amb unes cornises increïbles. La part alta del cim es planera, com es veu a la fotografia. És l'una del migdia i hem fet un bon temps de pujada, aixó que feia una calor d'espant. Ganyipem i estem una estona contemplant les meravelles que ens envoltant. Al costat veiem el Monteixo, que demà volem anar a fer-ho. La baixada "collonuda" fins el mateix cotxe. Cert que els primers girs han sigut els millors però, els darrers tampoc no han estat gens malament. Arribem a la Fonda Muntaña de Alins a les sis de la tarda.

Dia 13-05-2001: Monteixo

La ressenya diu que és una excursió per els que tenen bona orientació i així ho hem demostrat, encara que hem pujat per un altre camí debut a que la sortida no era correcta segons el planell, segons hem comprovat en el moment de la baixada. El cotxe l'hem deixat quan la neu ha dit prou. Seguidament i amb els esquís a l'esquena ens hem llançat a l'aventura pujant una directa pel Serrat de Llebanto fins el mateix coll on hem deixat els esquís per pujar amb grampons al cim. Ben cert que el Monteixo és un cim privilegiat per la situació i vista que disposa a totes bandes. Avui feia una mica de rasca però el dia s'ha aguantat prou. La baixada amb esquís ha sigut genial fins trobar la pista on realment teníem que haver deixat el cotxe per començar la pujada. Estem molt satisfets d’aquest dos dies d'activitat per aquestes muntanyes que ens han semblat magnífiques i no gaire concorregudes, ahir no vam veure a ningú i avui tant sols un grup de cinc muntanyencs que pujaven pel vessant Sud del Monteixo.

2. Vigileu l'estat de la neu

1. Botes/esquís de muntanya/pells i ganivetes
  2. Arva, pala, manta términa
  3. Grampons
  6. Protecció solar (cremes, ulleres...)
  7. Forro polar, goro, barret, guants...